آموزش طراحی سایت|آموزش سئو و زبان برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت|آموزش سئو و زبان برنامه نویسی - طراحی سایت و سئو و آموزش برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت|آموزش سئو و زبان برنامه نویسی - طراحی سایت و سئو و آموزش برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت|آموزش سئو و زبان برنامه نویسی - طراحی سایت و سئو و آموزش برنامه نویسی !

بایگانی
پیوندها

برنامه نویسی وانواع زبان ها سری اول

شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۸، ۰۳:۵۳ ب.ظ

برنامه نویسی چیست ؟

به زبان خیلی ساده،‌ برنامه نویسی عبارت است از نوشتن دستوراتی که یک سیستم مثل کامپیوتر آن‌ها را متوجه شده و دستورات ما را یکی پس از دیگری اجرا می کند. حال، یک زبان برنامه نویسی لغات، دستورات و قوانینی را در اختیار ما به عنوان یک برنامه نویس قرار می‌دهد که از آن طریق می‌توانیم با کامپیوترها و سیستم‌های کامپیوتری صحبت کنیم (دقیقاً به همان صورت که ما از واژگان زبان شیرین فارسی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنیم و حرف همدیگر را می فهمیم!)


آموزش برنامه نویسی

بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که با سوال"پر درآمدترین زبان برنامه نویسی چیست ؟" و "کدام زبان برنامه نویسی کامپیوتر آینده ی بهتری دارد ؟" در حال دست و پنجه نرم کردن هستید و هنوز نتوانسته اید زبان برنامه نویسی مد نظرتان را انتخاب کنید شما را دعوت به همراهی در یک ماجراجویی میکنم تا در انتهای آن بتوانید بهترین زبان برنامه نویسی در سال 2019 را با توجه به اهداف مد نظرتان انتخاب کنید.


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

زبانهای برنامه نویسی به چند دسته تقسیم میشوند :

زبانهای برنامه نویسی رایانه ای (ویندوزی)

زبانهای برنامه نویسی تحت وب

زبانهای برنامه نویسی اندرویدی و ایو اس

زبان های برنامه نویسی چند منظوره

 :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم ؟

همانطور که می دانید دغدغه ی بسیاری از افراد فعال در حوزه نرم افزار مخصوصا کسانی که قصد ورود به این حوزه را دارند، این است که کدام یک از زبان ها بهترین زبان برای یادگیری برنامه نویسی است و این موضوع همیشه یکی از بحث برانگیزترین و داغ ترین موضوعات در حوزه نرم افزار می باشد. پاسخ به این سوال قطعا کاری ساده نیست و باید از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار گیرد.

از طرفی دیگر با توجه به سرعت چشمگیر پیشرفت فناوری، ظهور و تکامل زبان های جدید در دنیای امروز، برای باقی ماندن در این رقابت به روز بودن امری غیرقابل اجتناب است، به ویژه برای کسانی که به طور حرفه ای در این حوزه مشغول به فعالیت می باشند؛ که در صورت هوشمندی و مجهز بودن آن ها به دانش روز، می توانند از این سفره گسترده سهمی برای خود بردارند.

بنابراین برای اینکه بتوانیم بهترین زبان برنامه نویسی را انتخاب کنیم باید بر اساس بروزترین اطلاعات زبان‌های برنامه نویسی، توانایی ها، کاربردها و محدودیت های آن‌ها را بشناسیم. به عبارتی ساده تر باید بدانیم که هر زبان با توجه به توانایی هایش، در چه زمینه هایی بهترین کاربرد را دارد. پس اگر آماده اید، برویم تا با شروع این ماجراجویی داستان هر زبان را بشناسیم و به اهداف اصلی، توانایی ها و محدودیت های آنها پی ببریم. ‌


شروع ماجراجویی:

آموزش زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

ماجراجویی ما با سفر به دنیای یکی از محبوب ترین و داغ ترین زبان های حال حاضر یعنی جاوا اسکریپت آغاز می شود. زمانی که صحبت از محبوبیت زبان های برنامه نویسی به میان می آید، بی شک نام جاوا اسکریپت همواره در لیست محبوب ترین زبان های برنامه نویسی به چشم می خورد که طبق نتایج سایت StackOverFlow این زبان توانسته با اکتساب 69.8 درصد رأی کاربران، به عنوان محبوب ترین زبان در جایگاه نخست قرار گیرد.

امروزه همه کسانی که قصد دارند به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار فعالیت کنند، جاوا اسکریپت را به عنوان یک گزینه همه فن حریف در اختیار دارند. اگر شما یکی از این افراد هستید اجازه دهید به شما بگویم که قرار است از این زبان خیلی استفاده کنید و زمانی که می گویم خیلی زیاد منظورم همیشه است. بله، شاید همیشه ی خدا از این زبان استفاده نکنید ولی تقریبا 90 درصد اوقات از آن استفاده خواهید کرد و به همین دلیل تعجبی ندارد اگر بگویم جاوا اسکریپت از لحاظ کاربرد بقیه ی زبان های برنامه نویسی را با خاک یکسان می کند.

درست است که شما با یادگرفتن این زبان هیچوقت هکر نخواهید شد و درحوزه ی هوش مصنوعی شانسی نخواهید داشت و نمی توانید به سمت کار با بیگ دیتا بروید ولی اگر بخواهید بک اند کار کنید Nodejs به کمک شما می آید و برای فرانت اند شما فریمورک های بزرگی همچون React , Angular, Vue را در لیست خود دارید، حتی اگر بخواهیم از کتابخانه ی جی کوئری هم چشم پوشی کنیم! با این حال اگر بخواهید اپلیکیشن های تحت دسکتاپ و موبایل را هم تولید کنید فریمورک هایی همچون Electron و React Native را در اختیار دارید که چیزی برای شما کم نمی گذارند.


تمام این فریمورک ها و کتابخانه هایی که مبتنی بر زبان جاوا اسکریپت هستند به اندازه ی کافی قوی هستند و نسبتا از پیچیدگی کمی برخوردارند. پس اگر قصد دارید به یک متخصص جاوا اسکریپت تبدیل شوید و به فکر راه اندازی یک استارتاپ هستید، می توانید با استفاده از این زبان به تنهایی نقش یک تیم فنی را تا زمان بزرگ شدن استارتاپ بازی کنید! محبوبیت و کاربردی بودن این زبان در حوزه های مختلف با یکدیگر دست به دست هم می دهند تا آن را به یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری تبدیل کنند. بنابراین اگر دوست دارید به یک برنامه نویس همه فن حریف تبدیل شوید بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع، جاوا اسکریپت می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی