آموزش طراحی سایت|آموزش سئو و زبان برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت|آموزش سئو و زبان برنامه نویسی - طراحی سایت و سئو و آموزش برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت|آموزش سئو و زبان برنامه نویسی - طراحی سایت و سئو و آموزش برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت|آموزش سئو و زبان برنامه نویسی - طراحی سایت و سئو و آموزش برنامه نویسی !

بایگانی
پیوندها

برنامه نویسی وانواع زبان ها سری پنجم

شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۸، ۰۴:۱۸ ب.ظ

آموزش زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس

اکنون زمان آن رسیده تا شما را با پسر ارشد خانواده ی C که یکی از فرمانده های با سابقه ی دنیای برنامه نویسی است، آشنا کنم. فرمانده ای که از آن همیشه به عنوان الگویی موفق و الهام بخش برای دیگر زبان های برنامه نویسی یاد می شود و بسیاری از زبان های حال حاضر از آن مشتق گرفته شده اند. اما با این حال همه فکر می کردند به دلیل اینکه تا به ‌حال چند دهه از عمر این زبان برنامه نویسی گذشته است، دیگر زمان بازنشتگی آن فرا رسیده، اما این فرمانده باتجربه در میدان نبرد با زبان های تازه به دوران رسیده نشان داد که "هنوز دود از کنده بلند می شود".


نام این فرمانده C++ است و از سال 1985 فعالیت خود را آغاز کرده است. این زبان سطح میانی توانسته است در طی سال های فعالیت خود از طریق به کارگیری در شرکت های بزرگی همچون مایکروسافت، اوراکل، ادوبی و... به شهرت فراوانی دست یابد.همچنین یادگیری برنامه نویسی معمولا در دانشگاه ها تحت عنوان درسی آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس به دانشجویان در رشته های فنی مهندسی تدریس می شود. شاید خیلی ها بر این باور بودند که این زبان برنامه نویسی قدیمی شده است و دیگر کاربردی ندارد اما شاید هیچ کس انتظار این را نداشت که این زبان دوباره قیام کند و بتواند در حوزه واقعیت مجازی از دیگر زبان ها پیشی بگیرد و هم چنان محبوبیت خود را حفظ کند.


تقریبا تمام سیستم های سطح پایین مانند سیستم عامل، سیستم های ماشینی و ... با استفاده از زبان C++ نوشته شده اند. پس اگر می خواهید یک برنامه نویس در سطح سیستم باشید و یا به برنامه نویسی در حوزه ی بازی های رایانه ای بپردازید، زبان C ++ برای شما گزینه ی بسیار مناسبی است.


آموزش زبان برنامه نویسی روبی

هر کس که برای اولین بار به دنیای برنامه نویسی پا می گذارد در فکر پیدا کردن گنج و برداشتن غنیمتی از آن برای خود است. بنابراین اگر شما هم با این افراد هم عقیده اید و شیفتهی جواهرات و سنگ های قیمتی هستید، باید مسیر حرکت سفرمان را به سمت سرزمینی عوض کنم که به داشتن یاقوت های قرمز رنگش مشهور است، یاقوت های زیبایی که آنها را در دنیای برنامه نویسی روبی می نامند. زبان برنامه نویسی روبی برای اولین بار در سال 1995 به جامعه ی برنامه نویسان با شعار "بهترین دوست برنامه نویس" معرفی شد. روبی زبانی شی گرا و سطح بالا است که امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی جهت ساخت و توسعه ی وب اپلیکیشن و وب سرویس ها شناخته می شود.

از طرفی اگر بخواهم به مزایای این زبان برنامه نویسی اشاره کنم باید به سینتکس بسیار ساده و روان آن که شباهت زیادی به زبان های محاوره ی انسانی دارد اشاره کنم که یادگیری آن را برای برنامه نویسان بسیار ساده کرده است. این امر باعث شده است که روبی به یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی که می خواهند برای اولین بار پا به دنیا برنامه نویسی گذارند تبدیل شود.

با این حال از این نکته نباید غافل شد که گستره ی فعالیت های این زبان در مقایسه با زبان های دیگر برنامه نویسی در حوزه ی توسعه ی وب چندان وسیع نیست و از فرصت های شغلی کمتری نسبت به زبان هایی مثل پی اچ پی بهره مند است. پس انتخاب با شما است، اگر میزان موقعیت های شغلی برای شما از اهمیت پایین تری برخوردار است، می توانید روبی را به عنوان زبان برنامه نویسی خود انتخاب کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی